Pomalá maďarská trať mala opäť raz predpoklady zvyčajne nudných pretekov, no dianie na trati sa stalo zaujímavým vďaka technickým problémom, tímovej réžii či penalizácii.

Ešte predtým, než Sebastian Vettel získal v sobotu pole position, prišla z garáže Williamsu nepochybne zaujímavá novinka – Felipemu Massovi sa zhoršili zdravotné problémy, ktoré ho trápili už od piatka a jeho miesto v monoposte zaujal Paul di Resta, testovací jazdec stajne. Mnohých nepochybne tento krok prekvapil, keďže di Resta nejazdil niekoľko sezón a deň predtým ho bolo možné vidieť v jeho tradičnej úlohe televízneho komentátora.

V nedeľu panovala na okruhu horúčava typická pre tieto preteky. Po Vettelovom boku sa do prvého radu postavil jeho tímový kolega Räikkӧnen, druhý rad obsadili Mercedesy v poradí Bottas – Hamilton. Po zhasnutí červených svetiel sa poradie na čelných priečkach nemenilo, o rozruch sa však postarali jazdci Red Bullu. Max Verstappen trafil chladič Daniela Ricciarda, ktorý okamžite strácal výkon a roztočil sa v strede vozovky. Verstappen paradoxne aj po tejto kolízii dokázal predbehnúť Lewisa Hamiltona a dostať sa na štvrtú pozíciu.

Na trať vyšiel Safety Car a diváci mohli pozorovať, ako traťoví maršali zasypávajú uniknutú tekutinu pieskom. Práce trvali prvých päť kôl a nepracovalo sa len na trati, ale aj v kancelárii komisárov. Max Verstappen dostal 10-sekundovú penalizáciu za spôsobenie kolízie, prešetrovaný bol aj stret Nica Hülkenberga s Romainom Grosjeanom a potýčka medzi Španielmi Alonsom a Sainzom. Obe dvojice vyšli bez trestu.

20597921_1665020630198354_173709389_o.jpg FOTO: Twitter/Mercedes AMG F1

Po odchode bezpečnostného vozidla sa vytvorili medzi jazdcami iba malé rozostupy, no napriek tomu sa pokračovalo v ospalom tempe až do devätnásteho kola, keď Jolyon Palmer musel po priamom príkaze od tímu pustiť svojho rýchlejšieho tímového kolegu pred seba. Len o dve kolá neskôr sa o rozruch v Haase postaral Romain Grosjean a pomaly unikajúci vzduch z jeho pneumatiky, a tak Francúz zamieril do boxov na výmenu.

Zvyšok poľa navštívil svojich mechanikov až po tridsiatom kole. Bottasova zastávka sa natiahla dôsledkom problémov s pripevnením pneumatiky, Kimiho Räikkӧnena zdržal pred vjazdom do boxov di Resta. Rozhnevaný Fín ho cez rádio posielal naspäť k mikrofónu a nehneval sa zbytočne – na trať sa vrátil tesne za Vettelom a pravdepodobne mu teda uniklo isté víťazstvo. Rádio zato nemohol príliš využívať Hamilton. Svojho inžiniera síce počul, no jeho v tíme nie.

Okolo štyridsiateho kola lákala pozornosť divákov predovšetkým prvá štvorica v poradí Vettel, Räikkӧnen, Bottas, Hamilton. Líder pretekov sa sťažoval na problémy s volantom a bol zjavne pomalší než jeho kolega, no Räikkӧnen ho predbehnúť aj tak nedokázal, a tak fungoval ako štít pred Mercedesmi v boji o Pohár jazdcov.

O päť kôl neskôr Hamiltona potešila zázračná oprava tímového rádia a určite aj to, že ho Valtteri Bottas pustil pred seba, aby sa britský pilot, jazdiaci v rýchlejšom tempe, mohol pokúšať dobehnúť a predbehnúť minimálne jeden monopost Ferrari. Bola to však len akási „pôžička“, Hamilton bol do rádia informovaný, že pokiaľ nepredbehne nikoho do stanoveného počtu kôl, pozíciu vráti.

20157479_1536291949760475_5437383486475002061_o.jpg FOTO: Twitter/Mercedes AMG F1

Prvá štvorica pokračovala v tesnom boji až do konca pretekov prakticky nezmenene, za ich chrbtami sa však tiež udialo niekoľko zaujímavostí. V 62. kole Magnussen vytlačil Hülkenberga z trate, za čo si vyslúžil 5-sekundovú penalizáciu a celý incident mal aj vulgárnu dohru po pretekoch. Len o kolo neskôr odstúpil pre problémy s autom Paul di Resta a snáď najväčším prekvapením pretekov bol zisk najrýchlejšieho kola pre Fernanda Alonsa. Celkovo bol maďarský víkend vydarený pre stajňu McLaren, keďže dokázali bodovať obaja piloti.

Hoci mal Hamilton pustiť Bottasa pred seba, nezdalo sa, že by to bolo možné, keďže Fín výrazne strácal a dokonca ho zozadu začal ohrozovať Max Verstappen. Napriek tomu však Lewis Hamilton zariskoval a s veľkým rizikom pustil v poslednej zákrute Bottasa pre seba, čím si získal veľký rešpekt za športové správanie a fair play.

Formula 1 si teraz dožičí tradičnú prestávku, na ktorú s lepšími pocitmi určite odchádzal Sebastian Vettel - svoj náskok v Pohári jazdcov zvýšil na 14 bodov. Najbližšie sa motory najrýchlejších monopostov rozozvučia v belgickom Spa vo voľných tréningoch v piatok 25. augusta.

Výsledky VC Maďarska:

1.Sebastian Vettel (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Ferrari), 3. Valtteri Bottas (Mercedes), 4. Lewis Hamilton (Mercedes), 5. Max Verstappen (Red Bull), 6. Fernando Alonso (McLaren), 7. Carlos Sainz (Toro Rosso), 8. Sergio Pérez (Force India), 9. Esteban Ocon (Force India), 10. Stoffel Vandoorne (McLaren), 11. Daniil Kvyat (Toro Rosso), 12. Jolyon Palmer (Renault), 13. Kevin Magnussen (Haas), 14. Lance Stroll (Williams), 15. Pascal Wehrlein (Sauber), 16. Marcus Ericsson (Sauber), 17. Nico Hülkenberg (Renault)

Neklasifikovaní: Daniel Ricciardo (Red Bull), Romain Grosjean (Haas), Paul di Resta (Williams)

FOTO: Twitter/Motosport